Äventyret avklarat!

Ikväll blir de grillat med grannarna, men först ska nya sängen hämtas och sen ska vi till toppen och slänga gammal sängen. Kommer bli underbart att sova på  Tempur säng inatt . Tempurtäcken har vi bara kuddar som saknas :)) kommer sova som en prinsessa inatt och fin sänggavel blir se med :)) , sen tippen o slänga cyklar och madrasser, hej då!!! Inte olycklig alls att slippa skiten !! Så skönt att få rensat och sälja av. Känns bra, riktigt bra !! Trevlig kväll alla !!

Dagen D

Ja då e det dags att dra iväg på utflykt !!

Ute med vänner

Igår åkte jag hem till Sussi innan vi skulle till Pinchos.  Blev 2 drinkar innan vi tog taxi ner i värmen. Vi möte upp Mia vid 18 sen åkte vi hemåt vid halv 11-11 köket stängde 22:00. Blev ngr små goda rätter samt 2 cider och 2 öl i värmen, slank ner fint. Mycket trevlig kväll med mina härliga Goa vänner , väl hemma blev de lite vampyr diaries innan jag somna. Adde hade gjort kantarellstuvning så de och ett glas mjölk blev kvälls vikningen  , super gott.  Nu är Adde och Filippa och plockar svamp, jag röjer lite sen blir de bad i simsjön . ☀️☀️ Phu svettigt värre!! Hej hopp ...

Natt mackan :))

En liten aperitif med tjejerna

Ikväll blir det att gå till Pinchos och äta ngt litet, hehe ja stora menyer är de ju inte :)) men mysigt att träffa Mia och Sussi för en stund . Så de ser jag framemot.... Ska ta mig en kall dusch, de behövs :)) annars har dagen varit lugn. Var iväg med Adde till Tibro , kollade family house , Filippa fick pyjamas och en tunika  & Adde hitta en tröja. Sen kolla vi in mini zoo samt möbel outleten och rixners, sen till dollarstore och vidare hem för lunch . Adde åkte och handla. Jag ska som sagt in i duschen för att dra mig till Sussi på ett glas vin.

Trevlig måndag kväll!

Ikea

Idag fick jag ett infall och drog med Adde till Ikea. De ville han ju egentligen, men med min kvinnliga charm så fick jag honom att följa med, haha! Blev två byråer ( malm) sen en till dvd hylla, ett skåp till köket (högskåp ) sen lite slevar och kronljus. Filippa var duktig och fick ett gosedjur. Så de blev saker vi behövde och inte mycket mer än så. Men jag är supernöjd :)) tack älskling ❤️❤️ Du är bäst :)))

Nya smyckena igår !
Radio mm inköpt igår :))
Filippas fina solros!
Mys med älsklingen ,joy ride och lite tapas ( oliver, fetaost,ölkorv) spännande filmer nu e det bara 3 delen kvar att se .. Filippa fick hyra 5 filmer på hemmakväll :))
Min nya platta , köpte ett ordentligt skal med tangentbord till det. Perfekt. Ingen mer data här inte :))) nu är vi på g hem från Ikea så Adde får montera jag fixar maten. Perfekt !!! Love you baby ❤️❤️💋💋

Härliga Gbg

Då har vi snart gjort två dagar, igår var vi på Liseberg och idag blev det en tur med paddan och till trädgårdsföreningen sen strosa i city. Middag blev på pizza hut. Otroligt lång väntan och oorganiserat . Men vi fick maten till slut och den var godkänd. När vi kom till hotellet på efm, blev de bubbelbad och dusch samt öl och jordnötter , Filippa fick äppeldricka. Mysigt var det. Sen ut mot hamnen och kolla lite för att avsluta med ett glas vitt uppe i skybaren. Mycket folk där idag, iofs är de högsäsong och de märks verkligen.  Nu ligger vi i sängarna och Filippa kollar frost, själv ska jag se ngn film. Inorrn vankas god hotell frukost igen , sen packa och bege sig hem igen borta bra hemma bäst igen. Men som sagt väldigt skönt att få komma bort .

Lördag sista dagen Gotland!

På lördagen var de finalerna på folkracefestivalen. Jag och Adde samt Terese & Filippa var kvar hemma. Vid 10:00 hörde Helena av sig och undra om vi skulle dra på stor loppisen i Dalhem, vilket vi gjorde. Strålande solsken hur varmt som helst gick vi runt och fynda.  Jag köpte två vinställ, samt ett kryddställ, sen 3 julstrumpor ( nya) och ett sött litet mjölk& sockerset i silver . Syrran hitta en snurrfåtölj som såg väldigt fin ut samt lite andra prylar , tidningsställ mm. På efm åkte vi till bageriet i Vänge för att köpa lite fka bröd. Köpte med mig gotlandsbröd hem så vi kunde ha de på morgonen när vi kom hem :)) på efm i värmen så tig Helena fram vattenspridaren så vi kunde svalka oss , haha vilken syn. På kvällen avslutade vi med plump som vanlig. Efter de begav vi oss mot båten som avgår till nynäs. Vi tog en hytt istället för våra vanliga platser 300 kr extra de var se värt. Sov lite, sen gick jag o Terese ner och handlade lite i butiken. Kl 8:00 var vi hemma i Skövde :)) tvätta upp, vi va helt slöa på söndagen så de var inte mycket aktivitet då. Terese och Coffe åkte till Pierre, på måndagen var vi och bada i simsjön med Malin och barnen. Adde var i Värsås och målade huset. På kvällen grilla vi med Malin och Fredrik , spelade kort blev de också. Satt ute till 23:30 i vår paviljong. Perfekt :)) tis fm halv 11 satte vi på tåget mot Gbg, där vi är än. Ska dra iväg på en tur med paddan nu och se gbgs kanaler :)) tjing !

Sover på g mot Skövde!
Våra fina blommor som slagit ut,

Simsjön !

Mer Gotlands bilder

G

Fredag kväll middag.med syrran, mamma och moster !

min middag, black and Withe , syrran och mamma åt planka moster fisk!

Fin bild på manma & Conny som syrran tagit.

På tåget mot

Göteborg, åker och har de gott i dagarna två i Gbg. Stannar på hotell Riverton och ska strosa runt o Gbg gå på museum och åka paddan :)) sen ett besök på Liseberg de är klart. God hotell frukost och härlig skybar erbjuder Riverton samt härligt bubbelbad. Vi gillar detta hotell och har varit där många ggr nu. Perfekt för oss, mitt favvo hotell är Radisson blue, men kul att testa olika med, måste testa nya hotellet mitt emot Liseberg ngn ggn med. Nu är vi snart framme i Gbg och jag svettas ihjäl, Gud så varmt !!! Ha en härlig vecka !! Puss och kram till er alla!!

Tisdag/ Gotland

På tisdagen körde folkracefestivalen igång, alla var där utom jag Adde Filippa och Terese. Vi åkte in till Visby istället och strosa där samt åt på Celine ett italienskt ställe, jag åt pasta bolognese så god :)) som den ska smaka. Filippa hamburgare och Adde pasta carbonara Terese en nachotalrik. Handlade örhängen  & solbrillor , men shoppingen var rätt lugn . Barnen hade fått pengar av mormor samt oss, så de hade att spendera. På kvällen åt vi ute igen på brunnen där blev de pizza för kidsen jag & Adde tog nachotalrik då vi var rätt mätta sen dagens lunch. Kvällen avslutas med plump. Onsdagen bjöd på sol och värme precis som tisdagen, då blev de en sväng till loppisar samt vi besökte Dalhems järnvägsmuseum och åkte tåg, sen vart de till Roma kungsgård och  jag och Adde åkte till öletsdag i Visby , passade på att äta på torgkrogen , jag åt planka med fläskfilé på kvällen vart de grillat . Torsdag var de folkrace igen och vi åkte till ljugarn för bad med Filippa Terese var med på folkrace denna dag. Vi åt lunch på bruna dörren , där blev de laxpudding för mig och köttbullar och potatis för Adde, Filippa åt hamburgare igen med pommes . På kvällen åkte vi till Roma badet ned barnen och bada och basta. På fredagen blev de Visby igen med Coffe , Terese var iväg med My på shopping inne i Visby.  Vi luncha på en grill, som smaka skit, tunnbrödsrulle har de nog inte gjort förr, elr så vet se ej hur man gör, Adde åt snitzel , barnen tog bara korv. Barnen åt givetvis annat på kvällen sen. Coffe handlade två tröjor samt solglasögon till sig, sen present till sin pappa. Jag köpte tvål och tvålkppp samt lite annat. På fm var jag och mamma samt Conny iväg på lite bilfärd, åkte till ett musteri där vi köpte äppelglögg samt äppelmust och honung. Jättetrevliga som hade detta. På kvällen träffade jag mamma och syrran, vår moster inne i Visby. Blev att äta middag på Claras , jag tog black and White  och mamma bjöd :)) trevligt var det.  Adde och barnen var i Sigvalde och badade på fredag kvällen. På lördag var de finalerna på folkrace , jag och Adde samt Filippa och Terese drog på stor loppis i Dalhem, mamma och Helena kom dit med , hittade vinställ och kryddställ samt julstrumpor till kidsen:)) sen bar de mot Helena och fixa lunch till kidsen, sen var de bara sola och njuta av vädret. Filippa har hälsat på hästarna flera ggr och lekt med hunden.  Blev en sväng till bageriet i Vänge med son så många andra dagar. Nästan varje dag har de blivit ngn loppis också. Lördagskvällen avslutade vi med plump som alla andra kvällar. En bra vecka med en heldel åkturer och barn som retats, mindre kul. Men dagarna har gått fort och de har varit kul att spendera en vecka på Gotland med syrran och fred, mamma och Conny, My och Mattias. Så 11 pers varje dag inte illa, de har funkat fint.

Tisdag!

Onsdag!

Roma kungsgård teatern !

Visby onsdag öletsdag! Jag och Adde.

Grillning på kvällen onsdag!

Torsdag kommer i ett annat inlägg.

Hemma från Gotland!

Ligger just nu i ett varmt bad, åkte från ön kl 00:50 inatt, framme i nynäs 04:05 sen raka vägen till Skövde. Var hemma vid Lght vid 8:00 då hade även Adde hunnit handla på maxi. Frukosten är intagen , tvättmaskin går och de mesta är uppackat. Diskmaskinen är startad och inplockad, nu är alla skålar och loppisfynd instoppade i maskinen :)) barnen kollar sommarlovsmorgon och sambon vilar sig . Filippa vill helst bara springa upp till kompisen Nora :)) , ska berätta lite om dagarna i ett annat inlägg :)) borta bra hemma bäst!! Trevligt har de varit, kul och träffa familjen, lite bråk mellan kidsen mina, men men shit happens 😱😬😜👍

Gotland

Igår kom vi till Gotland, äntligen semester och bara vara. Gårdagen var lugn. Blev en sväng till Vänge bageriet på morgonen sen massa tjöt med mamma och Fredrik samt alla andra som var hos syrran. Blev en tur till grann tantens loppis också. Hitta ett litet fat till Coffes rum.  Men gårdagen var förövrigt slö och vi njöt av att vi kommit fram. Blev lite vin och kortspel , jätte trevligt.  Idag vakna vi ca halv 9 så då blev de sommarlovs morgon för kidsen samt frukost. Sen beslöt vi för oss att ta en biltur då de regna. Så vid halv 11 åkte vi mot lickershamn där min pappa och farfar fiskat flundra. Så där var vi och njöt av naturen och fiskeaffären :)) efter de blev de mot stenkyrka där min farmor och farfar ligger. Var in till kyrkan och tände ljus mm, sen la Terese ett fint hjärta i sten på farmor och farfars grav :)) sen kollade vi in farmor o farfars hus , oj de var uppväxt. Inte så fint som när farfar skötte det. Men men så e det. Vidare Mot Visby o h gutegrille  för lunxh, mycket goda burgare ::) sen vidare till högklint och raukar !! Läskigt med höjder hua. På efm kvällen så åkte vi tjejer på loppis, jag syrran mamma och Terese . Hitta en super snygg väska för 10 kr som ny aldrig använd det den ut som. Sen två skålar :)) kvällen avslutades med kortspel igen :)) imorrn är de folkrace och Coffe ska med de andra. Vi ligger kvar och sover och drar in till Visby istället :))) ska bli kul... Nu är de godnatt .. Bilder konmer .

Barn !!

Underbart med semester, mindre kul med över förväntansfulla kids som är på helspänn innan man ens kommit över till ön och påbörjat semestern. Ibland vill man bara dra i handbromsen och vända hem.  Ret och bråk hela tiden samt tjurerier från den äldsta, ja livet är verkligen underbart med tonårsbarn puberteten och små trots!!! Fy farao säger jag, har lust att bara vända hem dumpa av tonåringarna hos sin farsa och dra själv. Ja hemsk jag är va??? Kan bara tillägga har haft barn sen jag var 19 år, aldrig i stort sätt lämnat bort dem. Varför skulle jag?? Nä ibland är jag trött som mamma, gör allt för mina barn , de får nästan allt de önskar, inom gränser e klart . Men ibland blir man så less, man ska göra ngt kul som att träffa släkt och få semester då man jobbat och slitit hårt , ja vad för man. Sura tonåringar , retsticka till sladdis och hormonerna flödar åt alla håll!!! Jippie livet är en fest!!! Skål...

Semester!!

Äntligen senester, har fixat en massa inför Gotlandsresan, skönt och komma hem till ordning och reda. Adde klippte gräsmattan så den frodas, växter är i badkaret och sessy kommer vara hos Malin och Fredrik. De tar hand om post växter och fiskar :))  nu sitter vi i bilen på g till lillebror Jimmie och hans tej Johanna, samt deras två barn, oliver som snart blir 2 och nytillskottet Ludwig "Ludde" ska bli kul och mysa med bebis sen blir de presenter till killarna de är klart, fasters små goingar :))  igår var vi och titta på Filippas nya skola. Gud så fint de är, snacka om man ska vara glad som barn att gå i den skolan :))) mycket vältänkt. Kommer bli en jättebra skola , vi längtar. Ska dit den 14/8för att komma och titta på lokalerna. Adde kommer vara hemma både  v 33 och 34 så de blir bra de!! Fick även sålt barbordet igår, vilken skillnad, mer yta och mycket bättre. Skönt o få sålt lite skit, har i överflöd liksom :))

2 arbetspass kvar

Snart är ena dagen av två kvar gjord. Har varit ledig tis och ons. Så de dagar har de blivit rensning i hallen och Filippas rum. Blev en liten skillnad iallafall :)) på tisdagen bjöd vi Malin och Fredrik på mat, grillat med massa tillbehör . Satt ute till efter 00:00 slaget och de var super varmt ute. På onsdagen gick jag inte upp före 11 så skönt.  Då de var varmt även den dagen fick de bli bad, fråga Filippa vart hon ville bada. Jo givetvis på arenan , så vi begav oss dit. Var lagom med folk. På kvällen hade Filippa vattenkrig med ngr kompisar på gården. De hade roligt!! Nora har åkt iväg ngr dagar med sin mamma och bror till en camping , så Filippa får passa på och leka med andra. De är nyttigt de med. Imorrn är de min sista jobbdag.  Sen semester , så skönt längtar:))  på lördag drar vi till sorunda, då blir de hälsa på Jimmie och Johanna och deras nytillskott :) Ludwig .  Nä nu är de dags för mig att jobba klart de sista, varit hemma på lunch :)) tonfisksallad blev de idag, ikväll gör jag soppa :))

3e dagen

Nu jobbar jag sista dagen av dessa 3 på raken. Sen ledig två. Sen jobba de två sista :)). Imorrn blir de rensning av Filippas rum och även vårt samt kök o vardagsrum, här  ska slängas o säljas !!

4 pass kvar

Ja då är det 4 arbetspass kvar , ska bli såååå skönt med semester :))) längtar. Är aldrig ledig mer än 2 dagar i stöten nu, så de ska bli skönt att vila upp sig. Börjar med en vecka på Gotland med syrran, mamma, moster och syskon barn , kan de bli bättre :)) öl och vin finna på plats när vi kommer :)) bada och göra Visby på dagarna , härligt :)) har ju mina små favorit ställen :)) sen hemma blir de ev en sväng iväg med Malin o Como hyra stuga vart de nu var 😝☀️. Adde ska iväg på fredagen v 30 med polarna. Jag o barnen drar till manma mån v 31 för egen tid med stora barnen, blir båtutflykt i skärgården och bad från båten :)) härligt. Grönan ska vi besöka med :)) vecka 32 har Filippa simskolan halv 12 tror jag de var på dagarna, vill ju inte stressa upp en helvecka när man har semester :)) den veckan jobbar Adde och Terese ! Då ska jag inte göra ngt bara njuta av hemma vid och Skövde :)) ha en härlig söndag , denna sommar har gått över förväntan bra med få sjukskrivningar mm på jobbet, härligt.

Uttråkad ab

Ush , känner mig trött och uttråkad , vill bara ha semester just nu, rensa och fixa här hemma. Trött på all röra ! För mycket saker överallt , övermöblerat!! Varför ??? Blä säljer fan hela bohaget snart.  Som sagt nedräkning nu, 4 dagar kvar att jobba, Ska bli sååå skönt . Har fixat lite Goa maträtter till mig i veckan , peppar peppar jag som inte gillar o laga mat, men har gjort lite gosaker ... Kors! Nä ska väl göra ngr kanske ! Gnällt klart lite nu!! Tjing...

Ledig dag!

Idag har hunnits med mycket, först var jag och Filippa runt i 3 butiker ( zoo) kollade in akvarium. De slutade med ett från zoo fias, sen blev de en sväng till arkens zoo för sten och växter samt temp. och bakgrundsbild. Litet akvarium men de får bli ngr firrar i sen får man byta ut det till större och ha de lilla som yngel akvarie kanske :)) sen blev de en sväng till bolonger och Filippa badade , massa folk och härligt var de. Sen umgås kite med grannarna som hjälpte oss upp med paviljongen igen . Men nu är de hög tid att sova , ska ju upp om 5 Tim ca, tur jag e ledig fredag :)) godnatt!!

1juli

Vaknade av att solen var framme, så härligt. Den har lyst med sin frånvaro ett tag nu. Är inne på min 6 e arbetsdag ( 6 mornar ) gått upp halv 6 varje dag. Fy nu e jag sååå trött. Kommer säkert somna tidigt ikväll med som alla andra kvällar:/.  Längtar mer efter semestern nu än innan, behöver få vila upp mig känner jag. Sen jag bytt pass första mars så har de varit heltidsjobb och mer därtill imellanåt.  Så jag ska njuta av våran semester . Klart man har lite måsten, vi ska iväg till Gotland 1 vecka sen till Sthlm o göra stan och grönan, vara hos mamma åka båt i skärgården och hälsa på bröderna och brorsbarn. Adde och Filippa får ngr dagar själva när jag åker med Terese o Coffe till mormor , lättast så och barnen behöver egen tid med mig. Härligt ska de bli med Liseberg och övernattningar i Gbg ev en tur till Tyskland mm, vi får se vad sommaren bjuder på ... Tjing